Contrast Sound off
Website over de Vereniging van Eigenaars "Escamp" te Den Haag

 
 


VvE "Escamp" Nieuws


 

(enable javascript voor een inhoudsopgave)


Hieronder vindt u de nieuwsmeldingen vanuit het bestuur van de VvE "Escamp". De site wordt, mits er uiteraard nieuws is, dagelijks bijgewerkt. Onder "Eerdere Nieuwsmeldingen" vindt u de berichten van de voorliggende 2 kalendermaanden alsmede de informatie uit de laatste Algemene Ledenvergadering.


LAATSTE NIEUWS (bijgewerkt 7 november 2024)

Gemeentelijk VvE Parkeren (7 november 2024)

Onderstaand bericht ontving het bestuur van de Gemeente Den Haag:
"Recentelijk is de VvE parkeervergunning, waar uw appartementencomplex momenteel gebruik van maakt, ter sprake gekomen tijdens een debat van de raadscommisie Leefomgeving in het kader van de programmabegroting 2025. Aanleiding was de voorgenomen afschaffing van deze vergunning. Naar aanleiding van dit debat en het inspreken door de VvE Noorderhaghe heeft de wethouder toegezegd om met de huidige gebruikers van de VvE vergunning in contact te treden om dit te bespreken. Graag nodigen wij u daarom voor een dergelijke bespreking uit. Het gesprek zal zijn met medewerkers van de afdeling Uitvoering en Projecten van de gemeentelijke handhavingsorganisatie, gespecialiseerd op de uitvoering van het parkeerbeleid. Onderwerp is het gebruik van de huidige parkeervergunning en de toekomstige mogelijkheden."

Werkzaamheden aan dak (5 november 2024)

Aankomende donderdag 7 november gaat Erdo Dak beginnen de werkzaamheden af te ronden. Dus er komt er weer een kraan om 7:00 uur die via parkeerterrein spullen van het dak gaat halen. Dit zal ook vrijdag 8 november moeten gebeuren. De kraan komt aan oostzijde. De eerste 8 parkeerplekken vanaf liftschacht oost tuinzijde en gebouwzijde moeten vrij gehouden worden. Parkeerplekken langs de liftschacht en tov. de liftschacht zijn tijdens de werkzaamheden hierdoor niet te gebruiken.
Update: de werkzaamheden konden niet worden uitgevoerd omdat de gemeente een vergunning voor de kraan heeft geweigerd.

TTB subsidie (1 november 2024)

De Tijdelijke subsidieregeling tegemoetkoming blokaansluitingen (TTB) is een tegemoetkoming voor de hoge energieprijzen van 2023. De subsidie was bedoeld voor bewoners van gebouwen met een blokaansluiting. Vorig jaar heeft de VvE “Escamp” een bedrag van € 128.619,60 ontvangen. Omdat het voor het bestuur erg onzeker was of deze subsidie wel terecht aan de VvE was uitgekeerd heeft het bestuur besloten dit bedrag op dat moment niet aan de eigenaren door te betalen omdat het risico niet ondenkbeeldig was dat het gehele bedrag bij controle door de overheid zou worden teruggevorderd. Dit besluit is in de vergadering van eigenaars van 22 mei 2024 door de vergadering bekrachtigd. Bij navraag bij de Belastingdienst (uitvoeringsorgaan van de subsidie) bleek dat deze controle voor 1 oktober 2024 moest worden afgerond en dat indien daarbij geen bezwaar tegen het verstrekken van de subsidie is gebleken, de toekenning definitief is. Aangezien deze datum nu is verstreken heeft het bestuur besloten over te gaan tot uitbetaling van deze subsidie.

Dit betekent dat eigenaren die het gehele kalenderjaar 2023 eigenaar zijn geweest van een appartement een eenmalig bedrag aan subsidie zullen ontvangen van:

voor 3 kamer appartementen € 923,99; voor 4 kamer appartementen € 1.108,79.

Huidige eigenaren die slechts een deel van 2023 eigenaar van een appartement zijn geweest krijgen, afgerond op kalendermaanden, een evenredig deel van de subsidie voor 3 of 4 kamer appartementen. Dus als iemand bijvoorbeeld op 5 april 2023 eigenaar is geworden van een 4 kamer appartement bedraagt de subsidie 9/12 x € 1.108,79 is € 831,59.

Indien er achterstand is in de betaling van exploitatiekosten zal (een deel van) de achterstand worden verrekend met het uit te keren subsidiebedrag. De verwachting is dat eigenaren die recht hebben op de subsidie, of een deel daarvan, dat in november op hun rekening overgeboekt krijgen.

Werkzaamheden aan dak (10 oktober 2024)

Aankomende dinsdag 15 oktober gaat Erdo Dak starten met de werkzaamheden. Het plaatsen van een nieuwe daklijst over het gehele dak. Er komt een kraan om 7:00 uur die via parkeerterrein spullen op het dak gaat zetten. De kraan komt aan oostzijde. De eerste 8 parkeerplekken vanaf liftschacht oost tuinzijde en gebouwzijde moeten vrij gehouden worden. Parkeerplekken langs de liftschacht en tov. de liftschacht zijn tijdens de werkzaamheden hierdoor niet te gebruiken.

Nieuwe huismeester (28 september 2024)

Dennis van Nieuwkerk zal zijn werkzaamheden in gebouw "Escamp" starten op maandag 7 oktober. Hij zal 5 dagen per week gaan werken. Wij wensen hem veel succes.

Nieuwe huismeester (24 september 2024)

Hoewel de arbeidsovereenkomst nog getekend moet worden en de datum voor de start van de werkzaamheden ook nog moet worden vastgesteld, heeft het bestuur in principe een overeenkomst met de heer Dennis van Nieuwkerk. Dennis is enigszins bekend in het gebouw, want tot op heden werkte hij bij Finn Cleaning Service welk bedrijf bij afwezigheid van de huismeester (vakantie, ziekte etc) de schoonmaakwerkzaakheden uitvoerde. En Dennis was daarbij meestal de persoon die dat namens Finn kwam doen. Zodra de datum waarop hij zijn werkzaamaheden zal aanvangen bekend is, wordt dat hier bekend gemaakt.

Aanvraag snoeivergunning; abusievelijk door Gemeente vermeld als kapvergunning (27 augustus 2024)

In ‘Berichten over uw buurt’ op de website van de gemeente Den Haag staat vermeldt dat er door Leyweg 140B een omgevingsvergunning is aangevraagd voor het kappen van een boom. De desbetreffende boom is de populier die het dichtst bij ingang Oost staat. Het bericht van de gemeente Den Haag over de kapvergunning is onjuist, omdat het een aanvraag voor een snoeivergunning betreft.

vertrek huismeester (16 augustus 2024)

Zoals al eerder bekend gemaakt heeft de huismeester, Leo Dijkhuizen, besloten elders een nieuwe functie te gaan bekleden. Zijn laatste werkdag in gebouw "Escamp" zal zijn op vrijdag 30 augustus a.s.

inspectie standleidingen (14 augustus 2024)

De inspectie middels cameracontrole door de firma RRS gaat plaatsvinden op 1 en 2 oktober. De heren hebben alleen de eerste dag toegang nodig tot het dak en verder niets. De bewoners kunnen water in beperkte mate blijven gebruiken. De werklui zullen per dag/per streng de bewoners informeren over het gebruik van water op dat moment.

vuilniszakken en prikbord (22 juli 2024)

In de vergadering van eigenaars werd door een van de leden de suggestie gedaan om de vuilniszakken niet meer per week maar per maand rond te laten brengen. Het bestuur heeft over deze suggestie gediscussierd en is tot het besluit gekomen om het te laten zoals het nu is (1 x per week rondbrengen). Ook was in de vergadering een idee naar voren gebracht om in de entrees een soort "prikbord" te hangen waarop bewoners allerlei mededelingen kunnen plaatsen. Ook over dit idee heeft het bestuur besloten hieraan geen uitvoering te geven. In het verleden waren de huidige publicatieborden open (dus zonder plexiglas ervoor) en dat had tot gevolg dat er vaak (zeer) ongewenste briefjes etc. werden opgehangen. Omdat dat de spuigaten uitliep zijn de publicatieborden destijds vervangen door de huidige afgesloten exemplaren.

Riolering (21 juli 2024)

Het bestuur heeft de firma RRS opdracht gegeven alle standleidingen (wc-douche-keuken afvoeren) met een camera te controleren of de doorvoeren vanuit de woningen goed open zijn bij de standleiding of dat er toch nog plekken zijn die na het aanbrengen van de "kous" in de standleidingen niet goed zijn uitgefreesd en nog steeds tot problemen kunnen leiden. Met name de verzekering wijst er bij schades steeds op dat het geen verzekerd voorval is omdat die doorvoeren niet goed open gemaakt zijn. Door alle doorvoeren te controleren en op beeld vast te leggen kan het bestuur in geval van schade dit weerleggen. Mochten er doorvoeren gevonden worden die toch niet goed zijn open gemaakt destijds zal dat, in een later stadium, alsnog worden uitgevoerd.

Dak (21 juli 2024)

Het bestuur heeft Erdo opdracht gegeven de gehele daklijst te vervangen. Nadat dit is uitgevoerd zouden de lekkages op de 12e, met name aan de galerijzijde, opgelost moeten zijn. Wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd is nog niet bekend.

Huismeester (9 juli 2024)

De huismeester is tot 5 augustus met vakantie. Dat is ook de reden waarom bewoners wat extra vuilniszakken gekregen hebben. In de periode van zijn afwezigheid zal FinnCleaning op maandag, woensdag en vrijdag een aantal van zijn werkzaamheden uitvoeren.

Leo, de huismeester, heeft het bestuur medegedeeld dat hij zijn dienstverband per 1 september a.s., wil beëindigen. Hij heeft een nieuwe uitdaging gevonden in zijn directe woonomgeving bij een GGZ instelling. Het bestuur betreurt zijn vertrek zeer, maar wenst hem veel succes en arbeidsvreugde bij zijn nieuwe werkgever. Inmiddels is AB Beheer gevraagd op zoek te gaan naar een opvolger.

helaas nog een overlijdensbericht (21 juni 2024)

Gisteren ontving het bestuur het bericht dat mevrouw M. van Wees - Cohen, bewoonster van appartement 102, op 15 juni 2024 is overleden. Mevrouw Cohen is 84 jaar geworden. Zij was sinds 1984 woonachtig in gebouw "Escamp". Het bestuur condoleert de nabestaanden, in het bijzonder haar dochter, en wenst hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

bewoner overleden (14 juni 2024)

Gisteren kwam onaangekondigd een bedrijf de inboedel van flat 100A weghalen. Het bleek dat de eigenaar/bewoner van dit appartement, de heer R. Vriens op 66 jarige leeftijd is overleden. Het bestuur condoleert de nabestaanden en wenst hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

aftreden bestuurslid (3 juni 2024)

De heer M. Çolak heeft zich enthousiast kandidaad gesteld voor een bestuursfunktie in de laatst gehouden Vergadering van Eigenaars en was vereerd dat de vergadering hem heeft benoemd. Hij heeft zich op dat moment onvoldoende gerealiseerd wat voor belasting deze functie voor hem fysiek en mentaal zou meebrengen, waarbij hem inmiddels wel is duidelijk geworden wat dit feitelijk voor hem betekent. Hoewel met spijt heeft hij het bestuur daarom medegedeeld dat hij met onmiddelijke ingang zal aftreden als bestuurslid van de VvE "Escamp".

Gemeentelijk VvE Parkeren ( 1 juni 2024)

Bewoners die deelnemen aan het VvE Parkeren krijgen de komende week een brief met het verzoek € 20,-- (per aangemelde auto) aan de VvE te betalen. Dat is iets goedkoper dan vorig jaar omdat er meer bewoners zijn die deelnemen.


OUDERE NIEUWSMELDINGEN TOT 4 MAANDEN GELEDENEN EN ALV 2024

Vergadering van Eigenaars ( 15 mei 2024)

In verband met een binnen gekomen verzoek van een eigenaar, dat een besluit van de vergadering van eigenaars vraagt, is de agenda voor de vergadering aangepast. Alle eigenaren hebben de aangepaste agenda per mail ontvangen (of per post).

Vergadering van Eigenaars ( 13 mei 2024)

Er is nog voldoende ruimte voor eigenaren en/of hun partners om de vergadering bij te wonen. Graag nog wel even aanmelden via briefje of mail.

Vergadering van Eigenaars ( 2 mei 2024)

De stukken voor de Vergadering van Eigenaars op maandag 27 mei a.s., zoals de convocatie, agenda en financiële jaarstukken 2023, krijgen de eigenaars begin volgende week in de brievenbus. Teverns daarbij de nieuwe Akte met Het Reglement.

Akte wijziging Splitsingsreglement (26 april 2024)

De Akte wijziging Splitsingsreglement, waarin opgenomen het nieuwe Reglement, is vanaf nu te downloaden vanaf de site Algemene Informatie. Alle eigenaren zullen binnenkort een papieren versie van deze akte ontvangen. Hiermede is het updaten, alsmede het aanpassen van diverse zaken zoals commerciële verhuur, van Het Reglement afgerond. Een en ander conform de vrijwel unanieme (104 voor, 2 tegen) besluitvorming tijdens de Vergadering van Eigenaars op 22 mei 2023.

Lift Oostzijde en entreedeur oost(26 april 2024)

Beide storingen zijn verholpen. Zowel de even lift oost als de entree werken weer normaal (als het goed is).

Lift Oostzijde (24 april 2024)

De even lift oostzijde staat al enkele dagen buiten gebruik. De liftmonteur die geweest is heeft de lift niet kunnen repareren omdat daarvoor een nieuw onderdeel besteld moet worden. Dat kan nog even duren tot dat er is. Tot die tijd blijft de lift helaas buiten gebruik.

Nieuwe Reglement (13 april 2024)

Eindelijk zijn alle formaliteiten verricht om het nieuwe Reglement te realiseren. Met name het verkrijgen van toestemming van de hypotheekhouders (meestal banken) heeft voor erg veel vertraging gezorgd. Maar a.s. woensdag of donderdag (17/18 april) zal de akte bij de notaris gepasseerd worden. Namens de VvE "Escamp" zal de voorzitter de akte ondertekenen. Na volledige verwerking in het Kadaster en de Kamer van Koophandel krijgen de eigenaren een (digitaal gewaarmerkt) afschrift van de akte (nieuwe Reglement).

voordeur entree oostzijde (8 april 2024)

Deze deur sluit niet automatisch meer. Er is een monteur langs geweest maar die heeft het nog niet kunnen repareren omdat er een nieuw onderdeel besteld moet worden. Daarop is nu het wachten.

afsluiting deur parkeerterrein westzijde (5 april 2024)

Het bestuur heeft een nieuw electrotechnisch bedrijf gevonden om mee samen te werken nadat BRI alle particulieren klanten, waaronder VvE's, niet langer meer wilde bedienen. De eerste actie is de reparatie van de tijdklok van de deur parkeerterrein west geweest. Dus als het goed is werkt die weer als vroeger. A.s. zaterdag dus weer gewoon open en op zondag gewoon dicht.

Vergadering van Eigenaars ( 28 mei 2024)

Gisterenavond is de jaarlijkse Vergadering van Eigenaars (v/h Algemene Leden Vergadering) gehouden. Aanwezig of vertegenwoordigd waren 58 van de 120 eigenaren.
De aanwezigen kregen bij de mededelingen bestuur uitleg over met name de uitgaven uit de reserves in 2023. Daarna werden de totale exploitatiekosten over 2023 behandeld. De vergadering verleende, mede op grond van het advies van de kascontrolecommissie, décharge aan het bestuur en de administrateur, voor het gevoerde financiële en algemene beleid. Het begrotingsoverschot over 2023 werd, op voorstel van het bestuur, toegevoegd aan de Reserve Schilderwerk.

Benoeming leden van het bestuur: de bestuursleden M. Hoogendijk en C.J. Winkel waren reglementair aftredend. Zij hebben zich in dezelfde functie herkiesbaar gesteld en werden met algemene stemmen door de vergadering herbenoemd. Omdat er nog een vacature is voor een bestuurslid, verzocht de voorzitter kandidaten zich hiervoor aan te melden. De heer M. Çolak stelde zich hierop verkiesbaar en werd door de vergadering benoemd tot bestuurslid. Bij de kascontrolecommissie bleken de 3 leden bereid deze taak komend jaar weer uit te voeren. Zij werden door de vergadering bij acclamatie herbenoemd. Bij de voormalige ballotagecommissie, thans ingaande het nieuwe Reglement, welkomstcommissie genoemd, lieten mevr. Van de Konijnenburg en de heer Molenaar weten dat zij deze taak nog een jaar te willen voortzetten. Mevrouw Kuijt, die ook decennia onderdeel uitmaakte van de commissie stelde zich niet langer herkiesbaar. Er werd veel dank aan haar uitgesproken voor al die jaren trouwe dienst. Als opvolgster werd door de vergadering benoemd mevr. Van Eekelen.

De begroting 2024 werd behandeld en door de vergadering goedgekeurd, waarmee de maandbijdrage voor 2024 is vastgesteld. Ook verleende de vergadering goedkeuring aan het bestuur tot het opleggen van boetes bij overtreding van het (Huishoudelijk-) Reglement en aan Rijssenbeek Incasso om namens de VvE achterstanden te incasseren.

Het verzoek om tot plaatsing van een tijdelijke aanpassing van de galerij voor de woning van de heer Van Ringelesteijn werd ook door de vergadering goedgekeurd, mits aan een aaantal eisen wordt voldaan.

Er werden veel vragen gesteld in de rondvraag, o.a. over de verwarming. Ook enkele opmerkingen over het naar beneden gooien vanaf balkon of galerij van sigarettenpeukjes die dan nog blijken te branden, en vervolgens schade aan balkonmeubilair, balkonvloer of op het parkeerterrein aan geparkeerde auto's veroorzaken. Er wordt dringend verzocht bij roken op balkon de peukjes goed uit te doven en vervolgens in de eigen vuilnisbak te gooien. Ook werd gevraagd niet te hard de voordeuren dicht te doen, of te voorkomen dat deze door tocht dichtslaan. Bewoners geven aan daar geluidsoverlast van te hebben

De vergadering werd even na 22.00 uur gesloten waarna veel aanwezig nog gebruik maakten van de mogelijkheid om met mede-bewoners nog even na te praten onder het genot van een hapje en een drankje.


De informatie die op deze site staat is een zo correct mogelijke weergave van feiten etc.
Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.
Populair gezegd: voor knopen en ritssluitingen kan de redactie niet instaan